Statystyki
- Odwiedziny: 1720221
- Do końca roku: 287 dni
- Do wakacji: 94 dni
LOGOPEDA - KINGA SROCZYŃSKA
GODZINY PRACY LOGOPEDY
Poniedziałek 9 – 14
Wtorek 9 – 13.30
Środa 8 – 12.30
Czwartek 9 – 13.30
Piątek 8 – 11.30
Zadaniem logopedy szkolnego jest zapobieganie zaburzeniom mowy (profilaktyka), rozpoznawanie (diagnoza) oraz usuwanie wad wymowy w trakcie terapii logopedycznej. W ostatnich latach systematycznie wzrasta liczba dzieci z wadami wymowy.
Na podstawie diagnozy logopedycznej przeprowadzonej we wrześniu, do najczęściej spotykanych zaburzeń mowy zalicza się:
Korekcja wad wymowy polega na:
Jeśli uczeń prawidłowo wymawia wcześniej zaburzone głoski nie tylko w mowie kontrolowanej w czasie ćwiczeń ale także spontanicznie w każdej sytuacji, wówczas następuje zakończenie terapii.
Wadom wymowy towarzyszą często wady zgryzu (konieczna wizyta u ortodonty), trudności w nauce, problemy związane z zachowaniem i koncentracją uwagi, a także zaburzenia emocjonalne i psychiczne.
W czasie terapii logopeda skupia się przede wszystkim na korygowaniu zaburzonej mowy, ale pamięta również o ćwiczeniach usprawniających percepcję wzrokową, słuchową, orientację przestrzenną. Wprowadza też elementy ćwiczeń ułatwiających naukę czytania i pisania, doskonali rozwój ruchowy i emocjonalny.
Dzięki systematycznej pracy uczeń szybko i skutecznie nauczy się poprawnie mówić i pisać.
Poniżej przedstawiam zestaw zadań do pracy w domu z szeregu syczącego [s,z,c,dz].
PRZYGOTOWANIE DO WYWOŁANIA GŁOSKI
Jak wywołać głoskę R? Poniższe zadania nakierują i pomogą w prawidłowej jej realizacji.
Ułóż wargi w tzw. ,,ryjek”, wysuń je do przodu, zbliż do siebie zęby, język unieś do góry.
Niniejsze ćwiczenia przeznaczone są do pracy z dziećmi, które mają trudności z dźwięczną wymową głosek (tzw. ,,mowa bezdźwięczna”). Ponadto niniejsze ćwiczenia mogą mieć zastosowanie w nauce ortografii.